Volgers

dinsdag 24 januari 2017

Poncho

Er was mij gevraagd of ik een meisjes poncho wilde haken,
Zo gezegd en nog geen 24 uur later, gedaan :D

Ruim een bol Sparkle van de Zeeman, de donkerroze en twee bollen SuperSoft van 100gr p.s. licht roze van de Zeeman. Armlengte is ongeveer zonder franjes 40cm. dus voor een 5/6 jarige.

Veel mensen haken de poncho veel te kort, dat ze net over de elleboog komen, feittelijk heb je hem dan echt te klein gemaakt. Een poncho betekent deken. En hoort dus heerlijk groot te zijn, waar je in weg kan kruipen en voor kinderen is het zeker geen schande, als je hem nog wat groter maakt. Dan gaat ie lekker lang mee.





6 opmerkingen:

  1. Hallo Diana,
    Wouw dat heb je leuk en snel gedaan!
    Ik wil dit ook een keer maken voor mezelf.Echter kijk ik er alleen tegen op kan geen patroon lezen.
    Ik kijk wel eens op you tube hoe je moet haken, en heb zo een aantal granny's gehaakt.
    Ik vind het super leuk om te doen. Maar kom dan niet veel verder.
    Jou creatie is super schattig, en zie het meisje eral zo in lopen.:)
    Ze zal er blij mee zijn.Leuk gedaan!
    Groetjes en fijne dag,
    Crealientje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Simpeler dan dit kan bijna niet. Dit is de granny stripe. Dus de 3 stokjes kluster en dan ipv 4 hoeken maak je er maar 2. Punt voor en punt achter en zo ga je net zo lang rond tot de gwenste lengte. Patroon lezen is niet eens nodig.
      Hier heb je Nederlandse uitleg voor een volwassen maat, die ik dus op de foto veel te kort vind. Poncho's horen lang en warm te zijn
      http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=5488&cid=7

      Veel succes ermee!

      Verwijderen
    2. Hallo Diana,
      Lief van je dat je het uitlegt.
      Vanmiddag even geyoutubed.Ik ga het proberen. Het zal nog wel even duren, maar als die af is, zet ik hem ook op mijn blog.
      Eerst leuke wol uitzoeken.Verheug me nu al!
      Dank je wel!
      Groetjes Crealientje.

      Verwijderen
  2. Wat knap gemaakt en zo snel!!! groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat heb je wel heeeeel snel gemaakt deze leuke poncho Diana...Heeeel KNAP gedaan!!!

    groetjes
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen

Hi
Thank you for your kind message
I hope to you see back on the blog.

xoxo
Diana
***************************
Hoi,
Bedankt voor je leuke bericht.
Ik zie je graag weer terug op de blog.

xoxo
Diana